Przyszłość

 

W otaczającym nas świecie sprawne i twórcze posługiwanie się urządzeniami elektronicznymi jest niezwykle potrzebną umiejętnością. Szkoła Podstawowa nr 2 im. Adama Mickiewicza w Kłobucku, która jako jedyna w gminie realizując projekt „Zaprogramuj przyszłość” pragnie wdrożyć wiele ciekawych metod pracy z uczniami. Łącząc zabawę ze światem cyfrowym min. programowaniem i kodowaniem pragnie wyposażyć swoich uczniów w tą pożądaną we współczesnym świecie „supermoc”.

Projekt finansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach programu Innowacyjne Rozwiązania na rzecz aktywizacji Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa i jest realizowany przez Fundację Orange, która zapewnia uczestnikom odpowiedni sprzęt oraz Stowarzyszenie Mistrzowie Kodowania, które zajmuje się szkoleniem nauczycieli, biorących udział w projekcie.

Udział w programie nie wiązał się z kosztami ponoszonymi przez szkołę. Placówka zgłaszając swój udział w projekcie otrzymała zestaw sprzętu edukacyjnego, który nauczyciele wykorzystywali podczas zajęć programowania z dziećmi: trzy roboty, trzy tablety do obsługi robotów, zastaw mechatroniczny i matę edukacyjną do programowania off-line.

Dodatkowo nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej uczestnicząc w 32-godzinnych warsztatach praktycznych, rozwinęli swoje kompetencje uatrakcyjniając i unowocześniając proponowaną przez szkołę ofertę edukacyjną.

Już podczas zajęć w ferie uczniowie tworzyli układy symetryczne, makiety i animacje w aplikacji „ScratchJr” oraz układali skrypty, duszki i tła. Najwięcej emocji wzbudziła aplikacja „Go” pozwalająca pokierować robotem. Uczniowie samodzielnie programowali je tak, by maszyna wykonywała ich polecenia. Dash i Dot , niezwykle sympatyczne roboty, niezaprzeczalnie skradły serca młodych programistów. Już niedługo zestaw mechatroniczny pozwoli zbudować obwody z kabli i łączyć je z owocami, żelkami a nawet ze swoimi kolegami, by stanowić źródło dźwięku a nawet ruchu.

-Pierwszy raz uczestniczyłem w tego typu zajęciach. Najbardziej podobała mi się trasa z przeszkodami dla robotów oraz to, że mogłem wydawać polecenia maszynie, a ona na nie reagowała- chwali projekt jeden z uczestników.

-Udział „Dwójki” w projekcie stworzył możliwość poprowadzenia atrakcyjnych zajęć dla uczniów klas młodszych. Zajęcia te pozwoliły również popularyzować ideę nauki programowania, jako sposobu na rozwój kompetencji pracy w grupie, komunikacji , myślenia koncepcyjnego, rozwiązywania problemów i kreatywności- zachwalała dyrektor szkoły, Bożena Rumin.

 

 

 

Comments

comments

Written by